Imagery and research

Conversational marketing - henkilökohtaisuuden ja automatisoinnin tasapaino

Päivän sana (tai kaksi sanaa) asiakkaan sitouttamisessa on vuorovaikutteinen kokemus. Kuluttajat odottavat henkilökohtaisempaa - tai ainakin henkilökohtaisemmalta tuntuvaa - palvelua, kun he asioivat yritysten kanssa. Amazon ja muut jätit ovat opettaneet kuluttajat vaatimaan osuvampaa viestintää.

Vuorovaikutteisen, "keskustelevan" markkinointiviestinnän toteuttaminen edellyttää tänä päivänä yleensä melko pitkälle vietyä automatiikkaa, kuten tässä Neolane Inc:n paperissa kuvaillaan. Jos automatiikka osaa vastata asiakkaan odottamalla tavalla dialogiin, homma toimii.

Ongelmaksi voi muodostua se, että tällaiset koneistot on yleensä suunniteltu myös hallinnoimaan sähköpostimarkkinoinnin tehomyllyjä. Raja asiakasta puhuttelevan dialogin ja häiritsevän markkinointiähkyn välillä on vaikea taiteenlaji.
Comments
Darkroom theme
by ThemeFlood