Imagery and research

Bannerimainonnankin on keskityttävä asiakkaaseen

StumbleUponin Jack Krawczyk kirjoittaa osuvasti bannerimainonnan haasteista tämän päivän verkkoviestinnässä. Perinteinen brändivetoinen bannerimainonta tuottaa huonompaa ROI:ta kuin suoramarkkinointipainotteiset kampanjat, hän sanoo.

Syy tähän on asiakkaassa, tavallaan. Alennukset ja muut suoran tyypilliset elementit vetoavat asiakkaan tiettyihin tarpeisiin ja toimivat siitä syystä. Mutta brändimainonnalla ei tavoiteta samanlaista tarvetta. Niiden on onnistuttava tuottamaan asiakastyytyväisyyttä jollain toisella tavalla.

Bannerimainontaa suunniteltaessa pitäisi muistaa asiakaslähtöisyys. Jos asiakas tulee sivustolle etsimään sisältöä, banneri ei takuuvarmasti toimi silloin kuin se on este asiakkaan ja tuon sisällön välillä. Silloin se tuottaa vain tyytymättömyyttä.

Bannerien suunnittelussa tulisi keskittyä asiakkaan odotuksiin ja siihen, miten ne täytetään, Jack kirjoittaa. Aivan kuin normaalissa asiakastyytyväisyystyössä.

Lisää osoitteessa www.ylikoski.fi
Comments
Darkroom theme
by ThemeFlood